
اقامه نماز و حفظ حجاب دو رکن قیام عاشورا برای احیای حکومت دینی
مبسوط | با بیان اینکه حضرت سکینه سلامالله علیها، در مجلس یزید ملعون پاسخی کوبنده به او داد که نشان دهنده حفظ حیا و عفاف از سوی آن بزرگان بود، گفت: حفظ حجاب و عفاف در حین وقوع حادثه کربلا و در آن شرایط سخت، یکی دیگر از نمادهای عملیاتی کردن حکومت الهی اسلامی است؛ چراکه حجاب و عفاف یکی ازاساسی ترین و محکمترین، ستونهای دین مبین اسلام است.
به گزارش پایگاه شناختی مبسوط ، زینب محمدرضایی در سخنرانی ( رواق حضرت خدیجه سلامالله علیها، ویژه بانوان) که پیش از ظهر امروز در حرم مطهر حضرت معصومه سلامالله علیها برگزار شد، به تبیین برخی از وقایع کربلا پرداخت و اظهار داشت: حرکت امام حسین (علیهالسلام) به سمت کربلا، برای قدرتطلبی و رسیدن به مقام و ثروت دنیوی نبود، بلکه هدف ایشان در راستای زنده نگهداشتن ارزشهای الهی و اجرای احکام اسلامی صورت گرفت.
وی افزود: امام حسین (علیهالسلام) در وصیتنامه خویش به برادرش محمد بن حنفیه فرمودند: من از روی سرمستی، گردنکشی، تبهکاری و ستم گری قیام نکردهام؛ بلکه به پا خواستهام تا کار امت جد خویش به صلاح آرم، امر به معروف و نهی از منکر نمایم و روش جدم و پدرم علی بن ابیطالب (علیهالسلام) را در پیش گیرم.
این سخنران معارفی واقعه تاسوعا و عاشورا را هدفی در راستای عملیاتی کردن احکام الهی خواند و اذعان داشت: امام حسین علیهالسلام، تلاش کرد تا حکومت توحیدی و اسلامی که به دست حاکمان جور و با ظاهری فریبکارانه به انحراف کشیده شده بود را نابود و در غیر این صورت بر همگان فاش و علنی نماید؛ بر همین اساس امام حسین (علیهالسلام) درباره بیعت با یزید، فرمودند«هرگز مثل من با کسی مثل یزید بیعت نمیکند.»
محمدرضایی ادامه داد: یزید به لحاظ اخلاقی شخصی فاسد، هوسباز، شراب خوار، میمونباز، سگباز و زنباره معرفیشده است، تا جایی که در زمان حکومت او، فسق و جور به صورت علنی توسط کارگزارانش در مکه و مدینه رواج یافت.
خاطرنشان میشود تاریخ در مورد یزید روایت کرده است: سیره او همانند سیره فرعونها بود، در سال اول حکومتش امام حسین(علیهالسلام) و اهل بیت (علیهم السلام) پیامبر (صلیالله علیه و آله) را به شهادت رساند، در سال دوم، حرمت حرم رسول خدا (صلیالله علیه و آله) را شکست و تعرض به شهر مدینه و اهالی آن را سه روز تمام بر سپاهیانش حلال خواند، در سال سوم خانه خدا، کعبه را مورد تاختوتاز قرارداد و خانه کعبه را به آتش کشید؛ بر همین اساس امام حسین (علیهالسلام) درباره یزید ملعون میفرماید:وای بر اسلام که به حاکمی چون یزید گرفتارشده است.
استاد معارفی حرم مطهر کریمه اهلبیت (علیهمالسلام)، نماز ظهر عاشورا را از برجستهترین نمادهای عملیاتی برای اجرای حکومت توحیدی و الهی خواند و تاکید کرد: حفظ حجاب و عفاف در حین وقوع حادثه کربلا و در آن شرایط سخت، یکی دیگر از نمادهای عملیاتی کردن حکومت الهی اسلامی است؛ چراکه حجاب و عفاف یکی ازاساسی ترین و محکمترین، ستونهای دین مبین اسلام است.
وی ادامه داد: کسانی چون، مسیح علی نژاد مبارزه باحجاب را جزو اولین هدفهای خود بیان کرده و آن را همانند دیواری محکم میداند که باید آن را فروریخت، زیرا هر چادر بهمنزله یک پرچم است وان را باید از سر زنان برداشت.
خاطرنشان میشود: امام حسین (علیهالسلام) در اهمیت حجاب به اصحاب عاشورا فرمودند: چادرهایتان را محکم بر کمرگره بزنید تا در افتوخیز و فرار کردن و آتش زدن خیمهها، حجابها را حفظ کنید.
این سخنران معارفی با بیان اینکه حضرت سکینه سلامالله علیها، در مجلس یزید ملعون پاسخی کوبنده به او داد که نشان دهنده حفظ حیا و عفاف از سوی آن بزرگان بود، گفت: حضرت خطاب به یزید فرمودند: آیا این عدالت است که زنان و دختران و کنیزان تو در پس پرده بنشینند و تو دختران پیغمبر صلیالله علیه و آله را اسیر کنی و پرده حرمت آنان را بدری و آنان را پرپشت شتران از این شهر به آن شهر بدون سرپرست و محرمی بگردانی.
دیدگاه ها