سید هاشم حسینی بوشهری
1401/06/11 در 19:23 ب.ظ
تعداد بازدید:
حسینی بوشهری:

هدایت به خیمه ولایت فقیه؛ خیرخواهی مرجعیت دینی برای ملت عراق و ایران است

مبسوط | امام جمعه قم با اشاره به آشوب های چندی پیش عراق گفت: حضرت آیت الله حائری در خصوص جایگاه ولی فقیه پیامی دادند که از درایت ایشان تشکر می کنیم.

ارسال توسط : زهرا عسگری

به گزارش پایگاه شناختی مبسوط، سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلای قدس قم برگزار شد گفت: بر اساس فرمایش امیر مؤمنان در خطبه متقین طمع ورزی در انسان های متقی وجود ندارد و در حالی که تبسم در چهره دارند دل های غمگینی دارند و مشغول خودخوری نسبت به مسائل جامعه هستند و همچنین نسبت به سرای جاودان آخرت نگران هستند.

وی ادامه داد: در کلامی دیگر امیرمؤمنان شادی و نشاط مؤمن را در وجه او معرفی می کند و حزن آن نیز در قلبش قرار دارد؛ دلهای انسان‌ها از بدو تولد پاک و زلال است اما گناه سبب می شود یک نقطه سیاه روی قلب انسان قرار بگیرد و کار به جایی می رسد که موعظه بر آن اثر نمی گذارد؛ ایمان و عمل صالح خوشبختی می آفریند اما گناه که افزایش یابد جامعه دچار نقمت می شود و نمی توان از آن جامعه توقع مدینه فاضله داشت.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: انسان های با تقوا هم از دنیای زودگذر بهره‌مند می شوند هم از آخرت جاودان و تفاوتشان با دیگر افراد انسان ها این است که هم دنیا دارند هم آخرت اما بی تقوایان نه از دنیا درست بهره می روند نه آخرت دارند؛ ایام اربعین ایام حزن اهل بیت است و اهل بیت از کربلا تا شام مصیبت های فراوانی را تحمل می کنند.

وی با تسلیت شهادت امام حسن مجتبی در حدیثی از این امام عظیم الشأن، تصریح کرد: ما غصه دنیا را می خوریم در حالی که مرگ ما را طلب می کند و چرا غصه فردا را بر غصه امروز می افزاییم و غصه روزی که نیامده است را می خوریم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به صحبت های وزیر صمت پیش از خطبه های نماز جمعه گفت: یک سال از عمر دولت گذشته است و باید عرض شود نگاه رهبر فرزانه انقلاب برای ما ملاک است و دو نکته کلیدی در فرمایشات خود داشتند که سخن از توفیقات دولت و امید مردم به آینده را مطرح کردند؛ تحرک و پویایی رئیس جمهور در سفرهای استانی امیدآفرین است.

وی با اشاره به سر و سامان نگرفتن زندگی بسیاری از مردم ابراز داشت: برای حل برخی مشکلات احتیاج به کارهای زیرساختی و زمان بر است؛ کاهش تورم بشارت خوبی است و همچنین کاهش رشد نقدینگی و رشد تجارت جهانی بشارت خوبی است؛ رشد تجارت خارجی آن طور که آمار می دهند مطلوب بوده و امیدواریم این آمار ها دقیق باشد چون به محضر بزرگان نظام می رسد.

 حسینی بوشهری در توضیح اقدامات مثبت دولت گفت: شرکت جوانان در حاکمیت و آزاد شدن پول های بلوکه شده نیز از فعالیت های مهم دولت بود؛ برجسته شدن شعارهای انقلاب در این دولت بسیار جالب توجه بود اما توقع داریم که به مسکن رسیدگی کنند و شروع شدن اولیات یک میلیون مسکن بسیار امیدبخش است؛ این مصلی امروز مالامال از جمعیت است که نشان می دهد مردم با همه مشکلات آرزوی موفقیت و سربلندی برای همه کسانی که به مردم خدمت می کنند دارند.

خطیب جمعه قم با اشاره به اتفاقات عراق اضافه کرد: ایران اسلامی یعنی حوزه های علمیه و مراجع تقلید و مردم خواهان آرامش و آسایش برای مردمی هستند که در این روزها از زائران اباعبدالله الحسین میزبانی می کنند و این پیام ایران به مردم عراق است؛ آیت الله حائری در رابطه با نقش و جایگاه ولی فقیه و شخص حضرت آیت الله خامنه ای پیامی داد و نسبت به مردم ایران و عراق خیرخواهی داشت که من از درایت ایشان تشکر می کنم.

 حسینی بوشهری خطاب به دولت ایالات متحده آمریکا خاطرنشان کرد: تحریم ها را بردارید. اگر می خواهید این برجام احیا بشود چرا ما را تحریم می کنید؛ در بحث پادمان ادعا می کنند که از ملاک های آژانس فاصله گرفتیم و باید گفت که این پرونده را هم ببندید.

(منبع : رسا )

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
درباره فرمت های متن

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.