محمد سعیدی آریا | آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها | شامگاه 20 مرداد 1401
1401/05/21 در 18:41 ب.ظ
تعداد بازدید:
سعیدی آریا:

پشت پرده مخالفت با حجاب گسترش بی‌حیایی در جامعه است

مبسوط | سخنران حرم بانوی کرامت گفت: کسانی‌که به دنبال حذف حجاب در جامعه هستند هدفشان حذف یک تکه پارچه و... نیست بلکه گسترش بی‌حیایی و شهوت پرستی در جامعه است

ارسال توسط : شفیعه

به گزارش پایگاه شناختی مبسوط ، سعیدی آریا طی سخنانی بعد از نماز عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: نبی گرامی اسلام همواره توصیه داشتند هر آن‌چه از دین می‌دانید را درست انجام بدهید.

وی افزود: همه دشمنان در واقعه کربلا می‌دانستند امام حسین علیه‌السلام نوه رسول خدا ، سرور جوانان اهل بهشت و همواره مورد سفارش نبی خدا بودند اما دشمنان نسبت به این دانسته‌ها و حقایق کوتاهی کردند و باطل را ترجیح دادند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: امتحانات الهی نسبت به داشته‌ها و در هنگام وسعت مالی سخت‌تر و بیشتر است چرا که انسان‌ها در اینگونه زمان‌ها طغیان می‌کنند و دچار فخر و تکبر می‌شوند.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: برای هر نعمتی در این دنیا زکات و شکرانه‌ای مقرر شده و برای انسان تکلیف‌آور است اما شیطان با وسوسه خود انسان‌ها را به مسیر انحراف می‌کشاند.

سعیدی آریا تاکید کرد: رسول گرامی اسلام همواره نگران گرفتار شدن امت اسلام در زمان وسعت مالی بودند چرا همواره کسانی مقابل اهل‌بیت(ع) شمشیر کشیدند و خیانت کردند که گرفتار جلوه‌های دنیایی شدند.

وی افزود: در زمان وفور نعمات همواره حسادت میان مردم زیاد می‌شود و انسان‌ها به جان همدیگر خواهند افتاد و رحم و مروت از بین خواهد رفت.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: افزایش حرص و طمع، گسترش فخر فروشی، تکاثر و تکبر، حسادت و طغیان، دنیایی گرایی، اسراف و تبذیر، حرص نسبت به جمع آوری مال حرام، اطاعت از هوای نفس … همگی از نگرانی‌هایی هستند که رسول گرامی اسلام نسبت به امت خودشان داشتند.

وی افزود: تبعیت از هوای نفس موجبات ترک هدایت انسان را فراهم می‌سازد چرا که درک هدایت مشروط به ترک هوای نفسانی و عدم تبعیت از دستوارت هوای نفس است.

سعیدی آریا تاکید کرد: کسانی‌که به دنبال حذف حجاب در جامعه هستند هدفشان حذف یک تکه پارچه و… نیست بلکه گسترش بی‌حیایی و شهوت پرستی در جامعه است.

وی اظهار داشت: تبعیت از تعصبات کورکورانه و عدم مشورت با اهل خبره، استبداد در رای و عدم تحمل آرا دیگران، نصیح دیگران با لسان تحقیر و… باعث می‌شود انسان در مسیر غلط گرفتار شود به همین خاطر همواره اینگونه کارها مورد نهی  و مورد نگرانی رسول خدا بود.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: برداشت‌های سطحی و تاویل قرآن به غیر از محتوای اصلی و گزینشی برخورد کردن با آیات قرآن بسیار اهمیت دارد چرا که نتیجه این گونه کارها شکل‌گیری داعش و وهابیت است.

وی تاکید کرد: فتنه اموال و اولاد بسیار خطرناک است و باید جدی تلقی شود چرا که از صدر اسلام تا کنون در تاریخ این مسئله باعث فتنه‌های بزرگی شده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
درباره فرمت های متن

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.